ruangan mencari

Thursday, July 5, 2012

RENUNGAN: MAMPUKAH AKU



Apakah mampu ku mencorak kembali sinar yang semakin pudar di dalam hati... Atau hanya aku mampu melihat perubahan yang akan menjadi semakin rapuh dan hanyut di buai arus kelalaian yang pernah kutakuti satu ketika dulu... Dimanakah kekuatan yang aku pahatkan selama ini... Sudah sekian lama dia menanti kepulangan ku... Namun aku masih endah akan penantian nya... Sampai bila harus jadi begini... Dimanakah simpang jalan keluar dalam dunia kesesatan dan berduri ini... Adakah aku akan pulang dengan kekotoran yang memalukan... Adakah aku akan pulang dengan topeng yang hodoh dan berkarat... Adakah dia akan sudi melihat wajah ku yang penuh lumpur dan daki kejahilan dan kesombongan... Aku akan terus meniti hari mencari dan terus mencari... Tidak sanggup lagi untuk aku terus sombong berjalan di jalanan yang bukan milik ku, sedangkan aku dipenuhi rasa seolah2 tidak bersyukur padanya...

No comments:

Post a Comment